Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky e-shopu www.interiers.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.interiers.sk je: interierS, s.r.o., IČO: 55 414 044, DIČ: 2121977286, IČ DPH: SK2121977286, so sídlom
Novomeského 1242/14 024 01 Kysucké Nové Mesto obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka č. 81959/L, Bankové spojenie: SK39 0200 0000 0047 8456 5955, E-mail: info@interiers.sk, Tel. číslo: 0905 549 592
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dozoru, za@soi.sk, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
Článok I – Pojmy
Predávajúci | spoločnosť interierS, s.r.o., IČO: 55 414 044, so Novomeského 1242/14 024 01 Kysucké Nové Mesto, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka č. 81959/L, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom E-shopu predáva Tovar |
Spotrebiteľ | fyzická osoba, ktorá nakupuje Tovar prostredníctvom internetového obchodu na Doméne www.interiers.sk a ktorej tento Tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania |
E-shop | internetový obchod Predávajúceho umiestnený na doméne www.interiers.sk |
Tovar | Tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu |
Objednávka | úkon Spotrebiteľa v súvislosti s E-shopom, ktorý vyjadruje vôľu Spotrebiteľa nakúpiť Tovar v E-shope (uzavrieť zmluvu na diaľku) |
Cena | celková cena uvedená v Objednávke, najmä cena za všetok Tovar, ktorý si Spotrebiteľ objednal a je uvedený v Objednávke, ako aj DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny Dopravného |
Dopravné | cena za dopravu Tovaru k Spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s Tovarom (napr. vynáška Tovaru a pod.) |
VOP | tieto všeobecné obchodné podmienky |
Článok II – Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP upravujú:
– proces nákupu Tovaru Spotrebiteľom prostredníctvom E-shopu,
– podmienky predaja a nákupu Tovaru prostredníctvom E-shopu Predávajúceho,
– práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. Predávajúceho a Spotrebiteľa vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj Tovaru prostredníctvom E-shopu Predávajúceho,
– Odstúpenie od zmluvy.
Článok III – Objednávka a uzavretie zmluvy
- Spotrebiteľ si objednáva Tovar u Predávajúceho cez E-shop umiestnený pod doménou www.interiers.sk.
- Popis toho-ktorého Tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť na sklade, jeho cena sú uvedené v E-shope pri tom-ktorom Tovare.
- Spotrebiteľ objednáva Tovar u Predávajúceho prostredníctvom E-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto E-shope.
- Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri tom-ktorom Tovare sa objednaný Tovar automaticky pridá do nákupného košíka toho-ktorého Spotrebiteľa. Nákupný košík daného Spotrebiteľa je tomuto Spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania Objednávky k dispozícii na nahliadnutie.
- V náhľade nákupného košíka si Spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy Tovaru podľa možností, ktoré ponúka Predávajúci.
- K cenám za jednotlivé Tovary sa pripočíta aj cena za Dopravné podľa zvoleného druhu dopravy, ak Predávajúci umožňuje dopraviť Tovar viacerými spôsobmi.
- Objednávku Spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Predtým je Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami E-shopu www.interiers.sk.
- Odoslaním Objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“, Spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil/bol Predávajúcim informovaný aj o:
– vlastnostiach Tovaru,
– celkovej Cene, ktorú je Spotrebiteľ povinný Predávajúcemu uhradiť.
- Po vytvorení Objednávky bude táto Objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu. Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorú
tento uviedol pri registrácii, nasledovné:
– potvrdenie Objednávky s informáciami o Objednávke,
– znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia Objednávky Spotrebiteľom,
– Reklamačný poriadok Predávajúceho, ak nie je súčasťou VOP.
- Doručením potvrdenia o prijatí Objednávky podľa bodu 9 tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi Spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe Tovaru považuje za uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v Objednávke špecifikovaného Tovaru za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok, ktoré sú obsiahnuté v dokumentoch podľa bodu 9 tohto článku VOP.
- Predaj a kúpa Tovaru, pri ktorom nie je uvedená cena a zhotovuje sa podľa osobitných požiadaviek zákazníka, sú upravené v tomto bode.
- Záujemca si pri tom-ktorom tovare zvolí políčko „Vyžiadať cenovú ponuku.“ Následne sa objaví „Kontaktný formulár“, ktorý je potrebné vyplniť. Po odoslaní vyplneného formuláru predávajúci telefonicky kontaktuje záujemcu o kúpu tovaru. Tento mu pomôže s výberom a zostavením ideálneho produktu. Po vzájomnom odsúhlasení bude kupujúcemu na e-mail zaslaná „Záväzná objednávka“ na ten-ktorý tovar. Objednávka sa stane záväznou pre Kupujúceho okamihom jej podpísania.
- Záväzná objednávka obsahuje: − názov a presné zloženie Tovaru − počet kusov − názov a farbu poťahovej látky − cenu − dátum vystavenia Objednávky − označenie (meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska a dátum narodenia, názov spoločnosti, IČO, sídlo) a podpis Kupujúceho.
- Predávajúci je oprávnený odmietnuť akúkoľvek Objednávku Kupujúceho, a to aj bez uvedenia dôvodov, je však povinný Kupujúceho informovať o neprijatí Objednávky. V prípade prijatia Objednávky Predávajúci podpíše Objednávku, resp. iným spôsobom informuje Kupujúceho o prijatí Objednávky. Za prijatie Objednávky sa považuje aj vyhotovenie faktúry alebo iného rozpisu platieb na úhradu kúpnej ceny.
- Predávajúci je oprávnený požadovať od Kupujúceho finančnú čiastku za Tovar vopred, ktorú je Kupujúci povinný uhradiť v určenom čase. V takom prípade je Objednávka pre Predávajúceho záväzná najskôr až momentom pripísania finančnej čiastky na účet Predávajúceho, a to vždy až po prijatí Objednávky Predávajúcim. Pokiaľ Kupujúci neuhradí požadovanú finančnú čiastku včas (najneskôr však do 15 dní od prijatia Objednávky Predávajúcim), k Objednávke Kupujúceho sa ďalej neprihliada.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za Tovar Kúpnu cenu uvedenú v záväznej objednávke, pri každej jednotlivej položke Tovaru.
- Predaj a kúpa Tovaru, pri ktorom nie je uvedená cena a zhotovuje sa podľa osobitných požiadaviek zákazníka, sú upravené v tomto bode. Záujemca si pri tom-ktorom tovare zvolí políčko „Vyžiadať cenovú ponuku.“ Následne sa objaví „Kontaktný formulár“, ktorý je potrebné vyplniť. Po odoslaní vyplneného formuláru predávajúci telefonicky kontaktuje záujemcu o kúpu tovaru. Tento mu pomôže s výberom a zostavením ideálneho produktu. Po vzájomnom odsúhlasení bude kupujúcemu na e-mail zaslaná „Záväzná objednávka“ na ten-ktorý tovar. Objednávka sa stane záväznou pre Kupujúceho okamihom jej podpísania. Záväzná objednávka obsahuje: − názov a presné zloženie Tovaru − počet kusov − názov a farbu poťahovej látky − cenu − dátum vystavenia Objednávky − označenie (meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska a dátum narodenia, názov spoločnosti, IČO, sídlo) a podpis Kupujúceho. Predávajúci je oprávnený odmietnuť akúkoľvek Objednávku Kupujúceho, a to aj bez uvedenia dôvodov, je však povinný Kupujúceho informovať o neprijatí Objednávky. V prípade prijatia Objednávky Predávajúci podpíše Objednávku, resp. iným spôsobom informuje Kupujúceho o prijatí Objednávky. Za prijatie Objednávky sa považuje aj vyhotovenie faktúry alebo iného rozpisu platieb na úhradu kúpnej ceny. Predávajúci je oprávnený požadovať od Kupujúceho finančnú čiastku za Tovar vopred, ktorú je Kupujúci povinný uhradiť v určenom čase. V takom prípade je Objednávka pre Predávajúceho záväzná najskôr až momentom pripísania finančnej čiastky na účet Predávajúceho, a to vždy až po prijatí Objednávky Predávajúcim. Pokiaľ Kupujúci neuhradí požadovanú finančnú čiastku včas (najneskôr však do 5 dní od prijatia Objednávky Predávajúcim), k Objednávke Kupujúceho sa ďalej neprihliada. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za Tovar Kúpnu cenu uvedenú v záväznej objednávke, pri každej jednotlivej položke Tovaru.
Článok IV – Platobné a dodacie podmienky
- Všetky ceny Tovarov v Objednávke aj v E-shope sú uvedené s DPH, nakoľko Predávajúci je platcom DPH. Cenu podľa Objednávky môže Spotrebiteľ uhradiť:
a) platobnou bránou Tatrapay, Cardpay, Sporopay alebo
b) bankovým prevodom, alebo
c) priamym vkladom v banke na účet Predávajúceho,
d) dobierkou, čiže odovzdaním hotovosti doručovateľovi pri preberaní Tovaru.
- Za úhradu Ceny si Predávajúci neúčtuje žiaden poplatok. Avšak Predávajúci upozornil Spotrebiteľa, že ten-ktorý subjekt, u ktorého je platba Ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet).
- Spotrebiteľ sa zaväzuje uhradiť Cenu v lehote uvedenej v Objednávke.
- Úhradou sa rozumie moment pripísania Ceny na účet Predávajúceho.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný Tovar (poťahové látky) Spotrebiteľovi v lehote do 14 pracovných dní od uhradenia Ceny Objednávky.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný Tovar (sedačky a čalúnený nábytok) Spotrebiteľovi v lehote do 7-9 týždňov od uhradenia Ceny Objednávky.
- Predávajúci dodá Spotrebiteľovi objednaný Tovar na adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v Objednávke.
Článok V – Poučenie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom momentom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného Tovaru alebo ak sa:
a) viaceré Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusa,
c) Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru.
- Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatňuje nasledovne:
a) písomne na adrese sídla Predávajúceho uvedenej vyššie alebo
b) e-mailom na adrese info@interiers.sk
- Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP oprávnený použiť formulár. V prípade, že Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatní, vráti Tovar Predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla Predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil.
- Pri odstúpení od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP znáša náklady na vrátenie Tovaru Spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie Tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.
- Vrátený Tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný Predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie podľa bodu 1 tohto článku VOP, zodpovedá Spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ má právo po prevzatí Tovaru v rámci lehoty na odstúpenie Tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby zistil vlastnosti a funkčnosť Tovaru.
- Predávajúci v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia Spotrebiteľa podľa bodu 1 tohto článku VOP vráti Spotrebiteľovi platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti Spotrebiteľovi platbu podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký bol použitý Spotrebiteľom pri platbe za Tovar, pokiaľ sa Spotrebiteľ s Predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však Predávajúci zákazníkovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný Predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil Spotrebiteľ. Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platbu skôr, ako mu je doručený Tovar alebo ako mu Spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal Tovar späť.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka;
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu
cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj
iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli
uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo
tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj
kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto
služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok VI – Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na Tovare
- Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej Ceny.
- Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Spotrebiteľa v čase, keď prevezme Tovar od Predávajúceho alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať s Tovarom a Spotrebiteľ Tovar neprevezme.
Článok VII – Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
- Pri preberaní Tovaru je Spotrebiteľ povinný skontrolovať:
– či mu bol dodaný Tovar v súlade s Objednávkou,
– či mu bol Tovar dodaný v množstve v súlade s Objednávkou,
– či je Tovar alebo jeho obal poškodený.
- V prípade, že bol Spotrebiteľovi dodaný Tovar, ktorý si neobjednal, je Spotrebiteľ povinný ihneď, najneskôr do 24 hodín, e-mailom kontaktovať Predávajúceho. V takom prípade je Spotrebiteľ oprávnený Tovar neprevziať a s osobou, ktorá Tovar dodala, spísať Zápis o neprijatí zásielky.
- V prípade, ak bol Spotrebiteľovi dodaný Tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád, prípadne v menšom množstve, než si Spotrebiteľ objednal, je Spotrebiteľ povinný Tovar prevziať, avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste. Spotrebiteľ je povinný takýto dodací list ihneď zaslať Predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva Tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované. V prípade, ak Spotrebiteľ odmietne prevziať Tovar podľa tohto odseku týchto VOP, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Spotrebiteľ môže Tovar reklamovať e-mailom na adrese: info@interiers.sk alebo poštou na adrese aktuálneho sídla Predávajúceho, a to spolu s dokladmi ako dodací list, faktúra. V reklamácii je Spotrebiteľ povinný uviesť:
a) svoje identifikačné údaje,
b) údaje Predávajúceho,
c) opis Tovaru, ktorý Spotrebiteľ reklamuje,
d) popis vady Tovaru a
e) číslo Objednávky, ktorej sa reklamácia týka.
- Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Záručná doba začne plynúť dňom, kedy Spotrebiteľ Tovar prevzal. Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa k Tovaru uvedené inak. Ak je na Tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u Predávajúceho spôsobom ďalej uvedeným.
- Záruka sa nevzťahuje na poškodenie Tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä ak:
– bol Tovar poškodený prepravou Kupujúcim;
– bol Tovar mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou, alebo zlým skladovaní po prevzatí Tovaru;
– bol Tovar umiestnený vo vlhkom a prašnom prostredí;
– bol Tovar umiestnený vo verejných priestoroch;
– bol Tovar zašpinený alebo neodborne vyčistený;
– bol Tovar poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie;
– bol Tovar znehodnotený nadmerným zaťažením ložných, sedacích a podrúčkových plôch čalúneného nábytku;
– Kupujúci sám poškodí polohovacie a výsuvné mechanizmy nesprávnym zaobchádzaním (sadanie na podrúčku a záhlavník vo vyklopenom stave) a následne boli takýmto spôsobom zdeformované;
– bol Tovar znehodnotený vlastným odevom, ktorý zanechá škvrny na eko koži a bledých látkach;
– bol Tovar znehodnotený chemikáliami (napr. látky obsahujúce horľavinu alebo alkohol narúšajú povrchovú úpravu);
– bol Tovar znehodnotený nevhodným zaťažením, napr. sedacia časť bola deťmi používaná ako trampolína;
– bol Tovar umiestnený v blízkosti tepelného zdroja, čím došlo k jeho poškodeniu;
– bol Tovar poškodený od domácich zvierat;
– bol Tovar vystavený slnečnému žiareniu, čím došlo k farebným zmenám na výrobku.
- Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za prirodzené starnutie a opotrebovanie Tovaru ako aj rozdiel odtieňov látky voči odtieňu vzorkovnice.
- Farebné odtiene materiálov na fotografiách sú orientačné a nemusia byť totožné s originálom; farebné prevedenie sa môže líšiť na základe nastavenia jasu a farieb Vášho monitoru preto to nie je dôvod na reklamáciu.
- Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí Spotrebiteľom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo strany Predávajúceho vykonať aj formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý Spotrebiteľ uviedol pri registrácii. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
- O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci Spotrebiteľa e-mailom alebo doporučeným listom. Ak Spotrebiteľ reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia Kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné posúdenie Tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie Tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením Tovaru.
- Odborné posúdenie Tovaru musí obsahovať:
a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledok posúdenia,
e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
- Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a Predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak Spotrebiteľ Tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia Tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením od Predávajúcim určenej osoby preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú vadu Tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia Tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie Tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu Tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň tri vady a za opätovný výskyt vady vyskytnutie tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
- Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou Tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
- Predávajúci nevydal žiadne ďalšie kódexy správania, ktoré by mal dodržiavať, okrem týchto VOP.
Článok VIII – Osobné údaje a ich ochrana
1. Informácie o spracúvaní osobných údajov sú dostupné na https://interiers.sk/ochrana-sukromia
Článok IX – Alternatívne riešenie sporov
1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
3. Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť, alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnenom na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk.
4. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
5. Spotrebiteľ môže spor medzi ním a Predávajúcim riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Článok X – Záverečné ustanovenia
1. Na vzťahy neupravené Objednávkou a týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
2. Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
3. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 24/5/2023